2009. március 19., csütörtök

Esik a hó, nem kicsit. Pedig lélekben már egy szép tavasz él bennem. A húsvéti előkészületekhez nagyon nem illik ez a hóesés. Apa hozott barkát és aranyesőt. Barkára már fellógattam a húsvéti díszeimet, amik az évek során készültek és gyarapodtak. Zénó háromkerekű biciklit szeretne a nyuszitól, bár bicajozni még nem tudna rajta. Kaptunk motort, most azon gyakorol, csak kár hogy hóesésben és szélfúvásban nem tudunk kimenni a lakásból. Azon morfondíroztam, hogy hova tojja a nyuszi majd a tojásokat és az ajándékot itt a lakótelepi negyediken. Azért ilyenkor de jó is volna egy jó füves udvar, ahova kis kosárkákban el lehetne rejteni és ő boldogan megkereshetné. (talán nem lepné be a hó)
Az aranyeső amit apa hozott szépen készül a kinyílásra, néhány virág már kidugta a fejét, nem is sejti, hogy kint milyen zord az időjárás.
Tegnapelőtt voltunk Zalaegerszegen ultrahangon. Édes volt a pocok, nem sokat sírt. Talán kezdi megérteni, hogy ez nem fájdalmas. Pityeregve mindta a dr-nőnek, hogy rakja már vissza a helyére az ultrahangfejet. 2-án megyünk még a nephrológushoz, bár Zénó szerint csak "jövöje" megyünk. Akkor sem fog vele semmi fájdalmas történni. Jövő héten viszont igen mert ismét oltás lesz. Megkapja a második pneumococcust és az első bárányhimlő elleni oltást.
Ma délelőtt amíg én mosogattam ő telefonon beszélt a "jendőjséggel" és mondta nekik, hogy "bombát jetenni!". Aranyos, ahogy megtanul a nagyoktól dolgokat és utána itthon azt mondja. Unokatesója, aki 9 éves nagyon örül neki, hogy Zénó még mindent megcsinál amit mond neki és hülyét tud csinálni belőle. Kedden náluk voltunk, nagy lövöldözésben voltak, amikor Erik mondta neki, hogy feküdjön a földre és ne mozduljon és akkor őt nem lövi le. Zénó engedelmesen feküdt mozdulatlanul a földön percekig, és nagyon boldog volt, hogy a nagyok játszanak vele. Ha gyerek van a közelében észre sem veszi, hogy vagyok-e vagy nem. Nagyon társas lény.
Zénó a keresztanyjától pisztolyt vagy puskát fog kapni húsvétra. És kérem nem fellázadni ellene, mert nem hiszem, hogy pusztán ettől fog a gyerek agresszívvá válni. Ahhoz még sok más összetevőre van szükség. Már nagyon régen is lövöldöztek a gyerekek, akár egy faággal is, és nem feltétlenül lettek tömeggyilkosok. Itthon én pont nem agresszióra tanítom, hanem a szeretetre és így talán a gyerek meg fogja tanulni a különbséget. Viszont azt sem szeretném, hogy a gyerek mikor meglát egy szörnyet a mesében sírva összepisilja magát, mert nem látott még ilyet. Azt hiszem ahhoz, hogy egy gyerekben kialakuljon a megfelelő értékítélet ismernie kell mindkét oldalt és meg kell tanítani neki, hogy a jó oldalt preferálja. Persze a borzalmas videójátékok az agyamra mennek és ha lehet majd nem szívesen engedem neki, hogy rendőröket verjen videójátékon egy baseballütővel. Ugyanis nemrég egy ilyen videójátékot láttam és szörnyen fel voltam háborodva és azonnal letiltottam a játékon éppen játszó gyereket a játékról. Bár az is barom aki ilyet csinál.
Szeretném ha boldog és kiegyensúlyozott lenne a gyerekem és attól hogy pukával lövöldözik a szörnyeket és a rosszfiúkat nem hiszem, hogy nem lesz az.
Igazából a szélsőségeket nem szeretem, ami persze nem biztos hogy azt jelentené, hogy középszerű vagyok. Bár sokan hiszik azt, hogy így, ebben a formában lehet kitűnni a tömegből. Szerintem nem.

0 megjegyzés: